Yağlı Tek Öğün Bile Zararlı OlabilirGenel Sağlık

Küçük bir çalışmada (journal of Amerikan College of Cordiology,15.08.2006),doymuş yağdan zengin tek öğünün bile,iyi kolesterolün koruyucu tesirini ortadan kaldırarak,damarların tıkanmasına yol açabileceği görterildi.Avustralyada yapılan çalışmada,14 kişi önce doymuş yağdan zengin bir öğünle;bir ay sonra ise çoklu doymamış yağlardan zengin öğünle beslendiler.Doğmuş yağ tüketiminin damarlarda plak oluşmasını artırdığı bilinmektedir.Doymuş yağ tükettikten 3 saat sonra kan basıncını artıracak şekilde atardamarların iç yüzeyinin genişlemesi engellendi.6 saat sonra ise iyi kolesterolün (HDL kolesterol) iltihap önleyici hususiyeti  çoklu doymamış yağlardan zengin öğünle arttı. araştırmacılar çoklu doymamış yağlarla, doymuş yağlar arasında tercih yapılması gerektiginde doymuş yağlardan kaçınılmasını tavsiye ediyor. Doymuş yağlar daha çok et,tereyağ,süt ve peynir gibi hayvani gıdalarda ve hindistan cevizi gibi bazı bitkilerde bulunur. Çoklu doymmaış yağlar ise; ayçiçeği,susam,soya gibi bitkilerden elde edilir. Görüldüğü gibi, tek öğünde yenen bir büyük çizburger,kızarmış patates,kola .çlüsü bile vücudumuza zarar verebilmektedir. (InteliHealth 08.08.2006)

0 yorum bulundu    -    05 kasim 2008 08:14 devamını oku »

Sponsor Reklamları

Ütünüz Leke Bırakıyorsa Burayı Dikkatle OkuyunPüf Noktalar

Ütü yaparken zaman zaman tabanı yapışır ya da leke tutar.Ütünüzün altını tuz ve sirkeyle silerseniz leke tutmasını ve ütülediğiniz çamaşıra yapışmasını önlemiş olursunuz.Tabi bu silme işlemini,ütü soğukken yapmanız ve sildikten sonra bir süre beklemeniz gerekiyor.

0 yorum bulundu    -    04 kasim 2008 06:40 devamını oku »

Sigarayı Egzersiz Yaparak Daha Kolay BırakabilirsinizGenel Sağlık

68 kişi üzerinde viyana da ,bu kişilere 3 ay nikotin verilerek sigara bıraktırılmaya çalışıldı.bu kişilerin yarısı,ayrıca bir egzersiz programınada katıldı.Sadece nikotin verilenlerin yarıdan biraz fazlası sigaraya bırakabilirken,egzersiz programınada katılanların %80 i sigarayı bıraktı.Çalışmanın neticeleri ABD de yapılan CHEST 2006 toplantısında sunuldu.(WebMD 24.10.2006)

0 yorum bulundu    -    04 kasim 2008 06:33 devamını oku »

Hadiselere Müsbet Bakmak Kan Basıncına Olumlu Tesir EdiyorRuh Sağlığı

Hadiselere müsbet bakmak hayatı daha yaşanılabilir kıldığı gibi ,yaşlılarda kan basıncının düşmesinede vesile oluyor. NeticeleriPsychosomatik Medicine de yayımlanan çalışma,yaşları en az 65,ortalama yaşları ise 72,5 olan 2.654 kişiye hadiselere bakışlarını değerlendiren bir anket uygulanarak yapıldı.Anket puanı en yüksek olanların(olumlu düşünenlerin)kan basıçları daha düşüktü.Müsbet düşünmenin tesiri,kan basınçlarını düşürmek için ilaç kullananlarda daha barizdi."Güzel gören güzel düşünür,güzel düşünen hayatından lezzet alır."(HeartCenterOnline)

0 yorum bulundu    -    04 kasim 2008 06:24 devamını oku »

Mutfak Tezgahının TemizliğiPüf Noktalar

Mutfak tezgahınızın tertemiz olmasını ve mis gibi kokmasını istermisiniz?O halde küçük bir leğene su doldurup içine sıkılmış limon suyu veya bir miktar tuz atın.Bu su ile bir bezi ıslatıp,silin.Böylece tezgahınızın üzerine yapışan lekelerden kurtulmanız çok daha kolay olacaktır.

0 yorum bulundu    -    26 2008 12:04 devamını oku »

Çatal-BıçaklarPüf Noktalar

Bulaşık makinası çatal,bıçaklarınızı karartıyorsa,kolayı var.Bulaşık makinasının deterjan gözüne ayda bir kere olmak üzere çamaşır suyu koyun.böylece çatal ve bıçaklarınızın kararmasını engellediğiniz gibi onları parlatmış da olursunuz.

0 yorum bulundu    -    26 2008 11:59 devamını oku »

Egzersiz Kan Şekeri Seviyesinin Düzenlenmesine Vesile OluyorGenel Sağlık

Hem eorobik egzersizler hem de kuvvet antiremanları,kan şeker seviyesine müspet tesir ediyor.Kanadalı bilim adamları,hareketsiz bir hayat yaşayan 39-70 yaşlarındaki 251 şeker hastasında farklı egzersiz türlerinin kan şeker seviyesinin kontrolüne tesirlerini araştırdılar.Şeker hastaları dört guruba ayrıldı. Egzersiz yapmayanlar,haftada üç defa yürüyüş veya ergometrede bisiklete binme gibi aerobik egzersizleri 45 dakika süreyle yapanlar,haftada üç defa 45 dakika süreyle kuvvet antremanı yapanlar,haftada üç defa er dakika süreyle hem eorobik egzersiz hem de kuvvet antremanı yapanlar. Antremanlar 22 hafta devam ettirildi.3. ve 6. aylarda hemoglobin A1cseviyeleri ölçüldü.Hemoglobin A1cseviyesi ölçümünden önceki 3 ay süresince kişinin ortalama kan glikoz (şeker) seviyesinin ne kadar olduğu hakkında bilgi vermektedir.  Hemoglobin A1c seviyesinin %7,5tan %6,5a düşmesi kalp hastalığı ve inme riskinin %15-20,şeker hastalığıyla alakalı göz ve ya böbrek hastalığı riskinin %25-40 azalması ile beraberdir. Amerikan Diyabet Cemiyeti şeker hastalığı olan kişilerin hemoglobin A1c seviyelerinin %7 ve ya daha aşşağı olmasını tavsiye etmektedir.NeticeleriAnnals of Internal Medicineda yayınlanan bu çalışma ,egzersiz yapmayan gurupta hemoglobin A1c seviyesi değişmezken,egzersiz yapan guruplarda ortalama hemogrobin A1c seviyesinin %7nin üzerinden %7ye veya %7nin altına düştüğünü göstermiştir. Azalma,her iki egzersizi birlikte yapan gurupta daha fazla idi.Araştırmacılar,şeker hastalarında egzersizin,kan glikoz seviyesini bir şeker ilacının düşürebildiği kadar düşürüldüğünü belirtmektedir.(InteliHealth 18.09.2007)

0 yorum bulundu    -    26 2008 10:08 devamını oku »

‹ ÖNCEKİ SAYFA